måndag 11 maj 2009

Att spå väder

Att spå väder är inte lätt, speciellt inte i dessa dagar och definitivt inte här uppe dalarna.
En dag i helgen tänkte jag ta mig en promenad och tittade ut - solsken och 15 plusgrader. Underbart vårväder minsann, absolut perfekt för en promenad.
När jag kom hem ösregnade det. Det är ju ganska normalt kan tyckas men dessemellan hade det både haglat och åskat plus att det blåste upp något enormt. En stormby var så häftig att den fällde en stor gran tvärs över vägen. Så numera är jag beredd på allt på mina promenader. Jag bär med mig vinterställ, regnställ och bikini för man vet ju inte...
Skämt åsido - promenaden idag var dock mer normal - solen sken och det regnade - samtidigt.

1 kommentar:

  1. Vädret är konstigt just nu överhuvudtaget tycker jag.Dessa klimatförändringar :)
    Jag har pratat in på eran mobilsvar föresten.
    Hur som helst kul att du startat denna blogg :)
    och att vi använder blogspot båda två.
    Kram
    Håkan i väsby

    SvaraRadera