fredag 4 september 2009

Åker på känslan

Du läste helt rätt - det skall stå åker på känslan. För det är precis det jag gjorde när jag skulle åka hem från Arvika.
Först tog jag tåget till Karlstad och sedan var det tänkt att jag skulle fortsätta med buss till Borlänge när jag plötsligt känner att nej, jag orkar inte åka buss nu - det blir alldeles för jobbigt. Inget fel på bussbolaget men jag har en tendens att bli åk sjuk om det är för slingriga vägar. Och det är precis det det är när bussen åker genom de stora skogarna.
Så när jag kliver av tåget i Karlstad hör jag hur det sägs i högtalarna att strax kommer tåget till Ludvika in på spår 2.
Jag reagerar instinktivt - Ludvika - därifrån kan det gå ett tåg till Borlänge - jag slipper bussen.
Så jag kliver på tåget till Ludvika och åker iväg. Efter en stund undrar jag vad tusan jag gjort och ringer hem för att be Vindh kolla så att det verkligen går något tåg därifrån till Borlänge...
Det gör det.
Så numera går jag inte bara på känslan utan jag åker även på känslan. Jag tog mig ända hem till Mora med tåg och tjänade 2 timmar på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar