tisdag 16 juni 2009

Morgonstund har guld i mun

Idag vaknade jag oerhört tidigt - vilket inte hör till vanligheterna. Jag vaknade av att jag kände mig glad och totalt utvilad. När jag sedan tittade på klockan såg jag att den bara var 04.30 vilket dock gjorde mig lite fundersam.
Till slut fick jag ha en liten diskussion med mig själv.
"Du kan ju inte gå upp nu . Vad skall du uppe och göra så tidigt?"
"Jag kan ju fika i lugn och ro och sedan jobba undan lite."
"Men klockan är ju bara halv fem. Du kommer att bli såå trött i kväll."
"Fast jag känner mig ju pigg nu. "
Till slut gjorde jag det enda vettiga. Jag bestämde mig för att inte leva mitt liv efter klockan utan efter min kropp. Så därför sitter jag nu här framför datorn och skriver i arla morgonstund och jodå, jag är fortfarande pigg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar